Αναλογιζόμενοι την κρισιμότητα των ημερών και των μεγάλων θεμάτων και προβλημάτων που ταλανίζουν τον τομέα της  Παιδείας τόσο σε κεντρικό όσο και σε τοπικό επίπεδο, θα θέλαμε ως πολιτική παράταξη ΣΥΡΙΖΑ – ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ  ΠΑΠΑΓΟΥ – ΧΟΛΑΡΓΟΥ,  να εκφράσουμε τη βαθύτατη ανησυχία μας  για τους χειρισμούς τόσο της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμέτων κ. Νίκης Κεραμέως και της Κυβέρνησης συνολικά, αλλά και τοπικά στο πως διαχειρίζεται τα ζητήματα που άπτονται των σχολικών συγκροτημάτων η δημοτική αρχή του δημάρχου κ. Αποστολόπουλου.   τα ακόλουθα ζητήματα:

Α) Το πρώτο θέμα αφορά την κεντρική πολιτική επιλογή του Υπουργείου Παιδείας και της κ. Κεραμέως  που παριστάνοντας την κυβέρνηση της «αριστείας» από τη μία σχεδιάζουν να επαναφέρουν τη βάση του 10 στις πανελλαδικές εξετάσεις, και από την άλλη με την αλλαγή του άρθρου 50 παραβίασε ουσιαστικά με τον πιο ανενδοίαστο τρόπο το άρθρο 16 και επιβραβεύει όσους δε δίνουν καν εξετάσεις, αλλά πηγαίνουν σε ιδιωτικά κολέγια.  Με την αλλαγή που επέφερε η κυβέρνηση  τα πτυχία που χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής γίνονται δεκτά για διορισμό και πρόσληψη εκπαιδευτικών όχι μόνο εφόσον έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον ΔΟΑΤΑΠ (όπως ίσχυε έως τώρα), αλλά ακόμα και αν διαθέτουν μόνο απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τα πτυχία των ιδιωτικών κολλεγίων, τα οποία με το νόμο 4635/19 διαθέτουν πλέον επαγγελματική ισοτιμία με τα πτυχία των ελληνικών ΑΕΙ, θεωρούνται τυπικό προσόν μόνιμου διορισμού και πρόσληψης αναπληρωτών στη δημόσια εκπαίδευση.  Πλέον στους επόμενους σχετικούς διαγωνισμούς θα είναι δυνατή η πρόσληψη πτυχιούχων αλλοδαπής που δεν διαθέτουν πράξη αναγνώρισης ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., αλλά θα έχουν απλώς εξασφαλίσει την αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας του τίτλου σπουδών τους από το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (Α.Τ.Ε.Ε.Ν.) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Καθίσταται σαφές ότι, με τη συγκεκριμένη ρύθμιση η Κυβέρνηση υλοποιεί στοχευμένα και ενισχύει θεσμικά μια διαδικασία που έχει «εφευρεθεί» με αποκλειστικό σκοπό την αναγνώριση των πτυχίων που χορηγούν τα ελληνικά κολέγια μέσω ξένων πανεπιστημίων, συντελώντας με τον τρόπο αυτό στην υποβάθμιση των τίτλων σπουδών που απονέμουν τα ελληνικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και αδιαφορώντας για τις μελλοντικές δυσμενείς επιπτώσεις στη δημόσια εκπαίδευση και την κοινωνία γενικότερα. Γι

Στα τοπικά θέματα τώρα που αφορούν τα ζητήματα των σχολείων στο δήμο μας:

Α) υπάρχει μεγάλο θέμα με την έλλειψη επαρκούς θέρμανσης από τα σχολεία μας.  Δεν γνωρίζουμε ακριβώς ποιες είναι οι πιστώσεις του Δήμου που προορίζονται για τη θέρμανση των σχολικών συγκροτημάτων αλλά προφανώς είναι ανεπαρκείς για να έχουν φτάσει τα παιδιά στα σχολεία να κρυώνουν.

Β) Το κτιριακό θέμα του 1ου Λυκείου επανέρχεται διαρκώς αφού ακόμα και σοβάδες έπεφταν στους μαθητές εν ώρα μαθήματος.  Επιτέλους υπογράφηκε η σύμβαση με την ανάδοχο κατασκευάστρια εταιρία αλλά θα πρέπει να τονίσουμε ότι η ανακατασκευή του κτιρίου θα πρέπει να διασφαλιστεί από τη δημοτική αρχή ότι θα γίνει σε χρόνο τέτοιο και με τρόπο ώστε να είναι απρόσκοπτη η λειτουργία του σχολικού προγράμματος και να μην στερηθούν οι μαθητές ώρες από τα μαθήματά τους.

Γ) Θα πρέπει να μας απαντήσει η δημοτική αρχή στο γιατί έχουν καθυστερήσει οι συμβάσεις  για πρόσληψη σχολικών καθαριστριών που πληρώνονται μέσω ΙΝΕΔΙΒΙΜ και σύμφωνα με αυτές η έναρξη της εργασίας των καθαριστών στα σχολεία ξεκινάει με τη λήξη των μαθημάτων. Είναι σύνηθες το φαινόμενο, όπου δεν υπάρχει μόνιμη καθαρίστρια ή καθαριστής, να υπάρχουν σκουπίδια στους διαδρόμους, καλάθια απορριμμάτων υπερφορτωμένα, τουαλέτες ενίοτε που δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους μαθητές κ.λπ.  Το ζήτημα καθαριότητας των σχολικών χώρων πρέπει να επαναπροσδιοριστεί σε άλλη βάση. Η καθαριότητα των σχολικών αιθουσών, αυλών, διαδρόμων, τουαλετών κ.λπ. πρέπει να υλοποιείται στο μέγιστο βαθμό και καθ΄ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας των σχολείων. Δεν είναι καθόλου σωστό τα σχολεία να καθαρίζονται μόνο τα απόγευμα, μετά τη λήξη των μαθημάτων. Τα σχολεία πρέπει να είναι καθαρά όλο το εικοσιτετράωρο. Η δημοτική αρχή θα πρέπει να γνωρίζει και να  προσέξει ώστε να μην χρησιμοποιήσει το ευαίσθητο θέμα της καθαριότητας των σχολείων σαν δούρειο ίππο για να μπουν  εταιρείες εργολάβων μέσα στα σχολεία.

Δ) Σοβαρό επίσης είναι το θέμα των τραπεζοκόμων που ετοιμάζουν και σερβίρουν  τα γεύματα στους μικρούς μαθητές στα νηπιαγωγεία του δήμου μας αφού αυτή τη στιγμή οι γονείς  καλύπτουν  από μόνοι τους τα έξοδα για τα μίσθια τους.

Ε) Σημαντικό είναι οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων αλλά και οι πολιτικές και δημοτικές παρατάξεις να σταθούν αρωγοί και συμπαραστάτες στις καταλήψεις των Γυμνασίων και Λυκείων μας, στα δίκαια αιτήματα των παιδιών μας  για  αναβάθμιση των κτιριακών υποδομών των σχολείων,  χρηματοδότηση για καλύτερη υλικοτεχνική υποδομή, εξασφάλιση επαρκούς καθαριότητα και φύλαξης και διασφάλιση της εύρυθμης εκπαιδευτικής λειτουργίας χωρίς διδακτικά κενά και με εμπλουτισμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.