Τέταρτη ημέρα επαναλειτουργίας του λιανεμπορίου και ήδη κάνουν την εμφάνιση τους οι πρώτες σοβαρές παρενέργειες του ιδιότυπου τρόπου κατανάλωσης, δηλαδή μέσω των τηλεφωνικών ραντεβού που κλείνουν οι πολίτες στα καταστήματα που θέλουν να κάνουν τις αγορές τους.

Όπως υποστηρίζουν έμποροι αλλά και καταναλωτές, ο συγκεκριμένος τρόπος επίσκεψης στα καταστήματα αποδεικνύεται δυσλειτουργικός και περισσότερο αποτρέπει παρά προτρέπει κάποιον να κάνει τα ψώνια του. Ο λόγος είναι ότι σε συνδυασμό με το ένα μήνυμα στο 13032 που έχουν στη διάθεση τους οι πολίτες, την τρίωρη προθεσμία και κυρίως λόγω της άγνοιας για τα εμπορεύματα που μπορεί να έχει ένα κατάστημα, οι καταναλωτές εμφανίζονται ιδιαίτερα επιφυλακτικοί να βγουν στην αγορά. Κάτι που βέβαια αποτυπώνεται και στη μικρή εμπορική κίνηση που καταγράφεται σε αυτό το πρώτο διάστημα εφαρμογής του μέτρου.

Μάλιστα μέλη της Διοίκησης του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών άκουσαν τα σχετικά παράπονα εμπόρων και καταναλωτών κατά τη διάρκεια των περιοδειών που κάνουν σε εμπορικά σημεία δήμων του λεκανοπεδίου, διανέμοντας υγειονομικό υλικό και ενημερωτικά φυλλάδια, προκειμένου να στείλουν το μήνυμα για την πιστή τήρηση των μέτρων προστασίας και προτρέποντας τους πολίτες να στηρίξουν τα μαγαζιά της γειτονιάς τους.

Η Διοίκηση του Ε.Ε.Α. σκοπεύει να θέσει άμεσα το ζήτημα στην ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης και να ζητήσει να αρθεί το συγκεκριμένο μέτρο, καθώς εκτιμά ότι είναι αρκετοί οι περιορισμοί για την προστασία της δημόσιας υγείας, τόσο μέσω της τρίωρης προθεσμίας για ψώνια, όσο και της παρουσίας ενός πελάτη ανά 25 τμ σε κάθε κατάστημα.